ارزیابی ضعف دانش نظری در کارورزی 1 در بین دانشجو معلمان رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان سمنان
کد مقاله : 1191-3RDINT
نویسندگان
محسن لشنی *1، زهرا یزدان مهر2
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان سمنان
2مامور موظف در دانشگاه فرهنگیان سمنان
چکیده مقاله
با توجه به این حقیقت که کارورزی پیوند نظر و عمل است و عمل گرایی بدون تکیه بر مبانی نظری گمراه کننده است در این پژوهش به ارزیابی دانش نظری مورد نیاز درس کارورزی (1) در بین دانشجو معلمان رشته آموزش ریاضی پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان سمنان می پردازیم و به کمک روش پژوهش کمی و آزمون تشریحی نقاط ضعف دانشجو معلمان رشته آموزش ریاضی را در درک مفاهیم اساسی کارورزی (1) شامل معلم فکور، مشاهده تاملی، پژوهش روایی، رویکرد ساختن گرایی مشخص می کنیم. در دو هفته نخست ترم اول سال تحصیلی 1404-1405 مفاهیم اساسی مذکور در سرفصل درس کارورزی (1) مطابق منابع کارورزی ارسال شده از سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان را آموزش دادیم و پس از دو هفته فرصت حضور دانشجو معلمان در مدرسه با اعلام قبلی از دانشجو معلمان به صورت کتبی با سوالات تشریحی آزمون گرفتیم و به این نتیجه رسیدیم که علیرغم رتبه های خوب دانشجو معلمان رشته آموزش ریاضی در کنکور سراسری، آنان در درک مفاهیم اساسی مورد نیاز در کارورزی (1) ضعیف هستند به طوری که میانگین نمرات آنان از بیست نمره برابر 11.5 شد. بنابرین برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم بخشی از نمره ارزشیابی کارورزی (1) به ارزیابی دانش نظری مورد نیاز برای کارورزی (1) اختصاص داده شود.
کلیدواژه ها
معلم فکور، پژوهش روایی، مشاهده تاملی، رویکرد ساختن گرایی
وضعیت: پذیرفته شده