| نقش و اهمیّت رویکرد ساختنگرایی در کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان |
| کد مقاله : 1185-3RDINT (R1) |
| نویسندگان |
|
اصغر شهبازی * دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
| چکیده مقاله |
| کارورزی یا تمرین معلمی یکی از دروس عملی- مهارتی برنامة درسی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است. این درس در دانشگاه فرهنگیان در قالب چهار کارورزی تنظیم شده و برنامة درسی هر کارورزی با رویکردی ویژه نوشته شده است. در همین راستا و با توجه به اهمیّت و گسترش شیوههای نوین تدریس، برنامة درسی کارورزی سه با رویکرد ساختنگرایی تدوین شده است. از آنجا که دربارة نقش و اهمیّت رویکرد ساختنگرایی در طراحی واحد یادگیری در کارورزی 3 پژوهشهای زیادی صورت نگرفته، نگارنده در این مقاله، با روش تحقیق تلفیقی (تحلیل محتوا و میدانی) دربارة علّت برگزیدهشدن این رویکرد در کارورزی 3 و اهمیّت آن بحث کرده و به طور خلاصه نشان داده که برگزیدن رویکرد ساختنگرایی در تدوین برنامة درسی کارورزی 3 در دانشگاه فرهنگیان از روی دقت و آگاهی صورت گرفته است. رویکرد ساختنگرایی یکی از جدیدترین رویکردها در انتخاب روشهای تدریس است. دانشجومعلمان با نوشتن طرح تدریس بر مبنای رویکرد ساختنگرایی توشهای برای آیندة حرفهای خود ذخیره میکنند. بیش از 96 درصد دانشجویان جامعة آماری این مقاله با انتخاب رویکرد ساختنگرایی در کارورزی 3 موافق بودند. |
| کلیدواژه ها |
| دانشگاه فرهنگیان، کارورزی 3، رویکرد ساختنگرایی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |