ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه دانشجویان
کد مقاله : 1176-3RDINT
نویسندگان
زهرا عسکری *1، مریم اصغرى2، یزدان دادخواه تیرانی3
1کارشناس نظارت وارزیابی دانشگاه فرهنگیان
2کارشناس مسئول نظارت وارزیابی وتضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان
3کارشناس فناوری اطلاعات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر ارزیابی برنامه درسی اجرا شده کارورزی در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه دانشجومعلمان استان مرکزی می‌باشد .پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و روش پژوهش توسعه آماری، شامل تعداد ۸۰ نفر از دانشجو معلمان است، که به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. ابزار سنجش پژوهش؛ پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن تأیید شده و با ضریب پایایی 96/0 مورد پذیرش قرار گرفت داده های گرد آوری شده با روش‌های آماری محاسبه فراوانی مطلق ،فراوانی نسبی ،فراوانی تجمعی، میانگین واریانس ،انحراف معیار و همچنین آزمون کای اسکوار قرار گرفت. نتایج نشان داد که دانشجومعلمان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، برنامه کارورزی را از نظر تاثیر استاد راهنما بر اجرای مطلوب آن ضعیف ارزیابی کردند .همچنین نقش معلم راهنما را در اجرای مؤثر این برنامه در حد ضعیف ارزیابی نمودند .ولی به طور کلی تأثیر برنامه را در رساندن آنها به اهداف آموزشی تربیتی وتوسعه مهارت‌های حرفه‌ای در حد متوسط ارزیابی کردند.
کلیدواژه ها
ارزیابی ،کارورزی،دانشگاه فرهنگیان ،دانشجو معلمان
وضعیت: پذیرفته شده