| تحلیل نقش کارورزی در توسعه توانمندیهای پداگوژی محتوا در تدریس فقه و تربیت معلم | 
| کد مقاله : 1038-3RDINT | 
| نویسندگان | 
| قاسم  محمدزاده * هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی | 
| چکیده مقاله | 
| این مقاله به بررسی تحلیل نقش کارورزی در توسعه توانمندیهای پداگوژی محتوا در تدریس فقه و تربیت معلم میپردازد. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل و تبیین چگونگی تلفیق اصول بنیادین (PCK) با نیازهای تربیت معلم خاص در حوزه فقه، و سپس ارتقاء این تلفیق از طریق بهرهگیری از ظرفیتهای نوین و رو به رشد در محیط کارورزی است.کارورزی به عنوان عرصه عملی آموزش، فرصتی حیاتی برای بهکارگیری، توسعه و عمقبخشی به دانش پداگوژی محتوا (PCK) در موضوعات تخصصی، به ویژه فقه، فراهم میآورد. این مطالعه با رویکردی کیفی و مروری، ضمن تحلیل عمیق چارچوب (PCK)و عناصر سازنده آن، به واکاوی تجارب موفق و چالشهای موجود در فرآیند کارورزی معلمان فقه میپردازد. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و تبیین سازوکارهایی است که از طریق آنها، کارورزی میتواند به طور مؤثر به ارتقاء توانمندیهای پداگوژیکی معلمان آینده در حوزه تدریس فقه یاری رساند. با بررسی ادبیات نظری و یافتههای تجربی، این مقاله نشان میدهد که چگونه تلفیق دانش تخصصی فقه با دانش روششناسی تدریس، ارزشیابی و شناخت فراگیران، تحت حمایت تجارب میدانی کارورزی، منجر به تدریسی اثربخشتر و عمیقتر در کلاس درس فقه میشود. | 
| کلیدواژه ها | 
| کارورزی ، پداگوژی محتوا ، تدریس، فقه ، تربیت معلم | 
| وضعیت: پذیرفته شده | 
