| تعامل و بررسی نقش آن در اجرای کارورزی یک در مدارس | 
| کد مقاله : 1025-3RDINT | 
| نویسندگان | 
| مرتضی   دارابی1، سعید   رومانی2، اسماعیل  سپهوند *3، عبدالحسین   غلامی4 1مدرس دانشگاه فرهنگیان لرستان، خرم آباد، ایران، 2دکترای مطالعات برنامه درسی، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی۸۸۹_۱۴۶۶۵، تهران، ایران 3دکترای تاریخ ایران بعد از اسلام، مدرس گروه تاریخ دانشگاه فرهنگیان لرستان، پردیس علامه طباطبایی 4کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، | 
| چکیده مقاله | 
| در گذشته و امروزه رفتار کلامی یا همان تعامل باعث پیشرفت در همه امور از جمله امور آموزشی می گردید. در عصر جدید با توجه به پیشرفت های تحصیلی، تعامل نقش به سزایی در امور دانشجو معلمان در قبال مدارس برای تمرین و اموزش معلمی دارد. در واقع نقش تعامل در دانشگاه فرهنگیان و در واحدهای درسی به نام کارورزی تأثیر فراوانی دارد. با توجه به اینکه در درس کارورزی یک، مبحثی بهنام تعامل مطرح است که در این خصوص باید دانشجو معلمان بهویژه آنهایی که در رشته تاریخ تحصیل می نمایند، بتوانند با کلام خود یعنی زبان کلامی سعی در ارتباط خوب و منطقی و علمی با توجه به شرایط موجود با کادر مدرسه و دانشآموزان برقرار نمایند. قبل از اینکه دانشجومعلمان بخواهند از این فن استفاده نمایند لازم است که تعامل با تکیه بر متون تاریخی تعریف و درباره آن توضیحاتی داده شود و سپس به نقش و اهمیت آن در کارورزی یک اشاراتی می شود. هدف از این تحقیق آشنایی دانشجو معلمان با فن تعامل و کاربرد وسیع آن در عرصه کارورزی است. اهمیت و ضرورت این تحقیق نشان دادن مهارت های لازم یک دانشجو معلم با تکیه بر تعامل با دست اندر کاران مدارس می باشد. | 
| کلیدواژه ها | 
| تعامل، کارورزی یک، اجرا، دانشجو معلم. | 
| وضعیت: پذیرفته شده | 
