| نقش مهارت های ارتباطی دانشجو در کیفیت بخشی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان | 
| کد مقاله : 1018-3RDINT | 
| نویسندگان | 
| مهدی  اخروی * عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، مرکز بنت الهدی صدر فردوس | 
| چکیده مقاله | 
| کارورزی های چهارگانه یکی از بخش های بسیار منحصر به فرد در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان است که جنبه های عملی و مهارتی برنامه درسی دانشگاه را ارتقای مناسبی می دهد و کمک می کند دانشجو معلم، همه آموزه های درسی دانشگاه را در میدان واقعی عمل و نزد مخاطب واقعی آن تجربه کند . یکی از چالش هایی که در این میان جلو کسب تجربه لازم و اجرای شایسته برنامه کارورزی را می گیرد؛ نقص در برقراری ارتباط بین دانشجو و سایر عوامل انسانی مدرسه به ویژه دانش آموزان و معلم راهنماست . این مسئله باعث می شود همه برنامه های ارزشمند کارورزی به حد بسیار نازلی از رفع تکلیف و گزارش های تکراری تنزل یابد و عملا فضای تجربه و تعامل محقق نشود. بسیار مهم است که بعنوان مقدمه ورود به دنیای کارورزی فرایند ارتباط بین دانشجو و عناصر مدرسه به خوبی تبیین و تحکیم شود . که در اینجا با روش تحلیلی- توصیفی مهمترین چالش ها در این مسیر و راهکارهای موثر برای غلبه بر آن ها بررسی گردید و محقق شد که توجه به چالش های ارتباطی بین دانشجو و دانش آموزان، دانشجو و معلم راهنما و دانشجو و استاد راهنما و انتخاب راهکارهای مناسب در هر زمینه که به تفصیل درمتن آمده است، فضای تعامل و تجربه مناسب را فراهم می کند و به نحو بارزی به بهره وری بیشتر برنامه کارورزی کمک می کند. | 
| کلیدواژه ها | 
| معلم راهنما، استاد راهنما ، روابط عاطفی در مدرسه، کارورزی ، دانشگاه فرهنگیان | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
