نقش مهارت های ارتباطی دانشجو در کیفیت بخشی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1018-3RDINT
نویسندگان
مهدی اخروی *
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، مرکز بنت الهدی صدر فردوس
چکیده مقاله
کارورزی های چهارگانه یکی از بخش های بسیار منحصر به فرد در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان است که جنبه های عملی و مهارتی برنامه درسی دانشگاه را ارتقای مناسبی می دهد و کمک می کند دانشجو معلم، همه آموزه های درسی دانشگاه را در میدان واقعی عمل و نزد مخاطب واقعی آن تجربه کند . یکی از چالش هایی که در این میان جلو کسب تجربه لازم و اجرای شایسته برنامه کارورزی را می گیرد؛ نقص در برقراری ارتباط بین دانشجو و سایر عوامل انسانی مدرسه به ویژه دانش آموزان و معلم راهنماست . این مسئله باعث می شود همه برنامه های ارزشمند کارورزی به حد بسیار نازلی از رفع تکلیف و گزارش های تکراری تنزل یابد و عملا فضای تجربه و تعامل محقق نشود. بسیار مهم است که بعنوان مقدمه ورود به دنیای کارورزی فرایند ارتباط بین دانشجو و عناصر مدرسه به خوبی تبیین و تحکیم شود . که در اینجا با روش تحلیلی- توصیفی مهمترین چالش ها در این مسیر و راهکارهای موثر برای غلبه بر آن ها بررسی گردید و محقق شد که توجه به چالش های ارتباطی بین دانشجو و دانش آموزان، دانشجو و معلم راهنما و دانشجو و استاد راهنما و انتخاب راهکارهای مناسب در هر زمینه که به تفصیل درمتن آمده است، فضای تعامل و تجربه مناسب را فراهم می کند و به نحو بارزی به بهره وری بیشتر برنامه کارورزی کمک می کند.
کلیدواژه ها
معلم راهنما، استاد راهنما ، روابط عاطفی در مدرسه، کارورزی ، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر