| چالش های کارورزی در مدارس بدون معلم ثابت و تاثیر آن بر ارتقای مهارت های معلمی دانشجو معلمان | 
| کد مقاله : 1011-3RDINT | 
| نویسندگان | 
| فاطمه  بشارتی پور *1، معصومه  محمد آبادی2 1گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان ،پردیس امام جعفر صادق(ع) ، بجنورد، ایران 2گروه مدیریت آموزشی،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی 889-14665 ،تهران، ایران | 
| چکیده مقاله | 
| کارورزی، علی رغم تمام فرصت های ارزشمندی که ارائه میدهد، با چالش های منحصر به فردی نیز همراه است که میتواند سرنوشت حرفه ای معلمان آینده را شکل دهد.این پژوهش کیفی با هدف واکاوی چالشهای کارورزی در مدارس فاقد معلم ثابت و تأثیر آن بر ارتقای مهارتهای معلمی انجام شد.دادهها از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته عمیق با ۱۵ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان که تجربه کارورزی در این مدارس را داشتند، گردآوری و با استفاده از تحلیل مضمون تجزیه و تحلیل شد. یافتهها پنج مضمون اصلی از چالشهای پیشروی شرکتکنندگان را آشکار کرد: «ابهام نقش»، «فقدان الگو و بازخورد»، «چالشهای انضباطی»، «بار کاری و استرس مضاعف» و «احساس انزوا». اگرچه این چالشها در ابتدا موجب سردرگمی و کاهش اعتماد به نفس شدند، اما نتایج نشان داد که مواجهه با آنها در نهایت به عنوان بستری برای رشد حرفهای شتابیافته عمل کرده و منجر به تقویت مهارتهای خودراهبردی، مدیریت بحران، نوآوری در تدریس و استقلال عمل در دانشجومعلمان شده است. این مطالعه نتیجه میگیرد که این چالشها در صورت مدیریت و هدایت صحیح، میتوانند به عاملی کلیدی برای پرورش معلمانی مستقل و توانمند تبدیل شوند. | 
| کلیدواژه ها | 
| کارورزی، مدارس بدون معلم ثابت، پژوهش کیفی، تحلیل مضمون، مهارتهای معلمی. | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
