| انتقال تجربیات معلمان راهنما در فرآیند کارورزی با رویکرد استفاده از فناوری آموزشی | 
| کد مقاله : 1006-3RDINT | 
| نویسندگان | 
| امیر  مثنوی *1، سمیه  حقی2، زهرا  ابراهیمی نسب3 1عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهیان لرستان 3کارشناس دانشگاه فرهنگیان لرستان | 
| چکیده مقاله | 
| انتقال تجربیات معلمان راهنما در فرآیند کارورزی دانشجومعلمان نقش مهمی در شکلگیری صلاحیتهای حرفهای و ارتقای کیفیت آموزش دارد. با پیشرفت فناوریهای آموزشی، بهرهگیری از ابزارهای دیجیتال و روشهای نوین آموزش فرصتی منحصر به فرد برای بهبود انتقال دانش ضمنی و تجربیات عملی معلمان فراهم شده است. این مطالعه با رویکرد مرور نظاممند، به بررسی نقش فناوری آموزشی در تسهیل و ارتقای فرآیند انتقال تجربیات معلمان راهنمای درس کارورزی پرداخته است. یافتهها نشان میدهد که برنامههای توسعه حرفهای مستمر و فناورانه، مهارتهای فناورانه معلمان، حمایت سازمانی، زیرساختهای مناسب و ایجاد محیطهای یادگیری ترکیبی، از عوامل کلیدی در موفقیت این فرآیند هستند. همچنین، چالشهایی نظیر کمبود مهارتهای فناورانه، مقاومت فرهنگی و نابرابری در دسترسی به فناوری باید با سیاستگذاری و آموزش هدفمند مدیریت شوند. مستندسازی دیجیتال تجربهها و ایجاد شبکههای حرفهای تعاملی، امکان یادگیری مستمر و بهبود مداوم را فراهم میآورد. در نهایت، این پژوهش پیشنهاد میکند زیرساختها و بسترهای فناورانه توسعه یابند و برنامههای توانمندسازی معلمان با رویکرد فناورانه تقویت گردد تا انتقال تجربه به شکلی اثربخشتر و پایدارتر تحقق یابد. | 
| کلیدواژه ها | 
| انتقال تجربه، معلمان راهنمای کارورزی، کارورزی، فناوری آموزشی، توسعه حرفهای، یادگیری ترکیبی | 
| وضعیت: پذیرفته شده | 
